2 חברות ביטוח חדשות בפורמט דיגיטלי בלבד – מה הן מציעות לנו?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
עד כמה שתי חברות ביטוח חדשות יכולות לשנות?
שתף:

במהלך שנת 2017 פרץ לחיינו בסערה בנק “פפר”, על טהרת השירותים הדיגיטליים, אשר הציע חשבונות עו”ש בניהול מקוון מלא – וממש ללא עלות. בניגוד לרשימת העמלות הארוכה בבנקים בישראל, אשר בשורה התחתונה גובים מאיתנו מאות שקלים (במקרה הטוב) בכל שנה על ניהול העו”ש – פפר הביא עימו בשורה של ממש בתחום הצרכנות הנבונה. כעת, מצטרפות לבשורת השירותים הדיגיטליים גם שתי חברות ביטוח חדשות, המציעות סל שירותים דיגיטליים, בעלויות מופחתות. מדובר בחדשות מסעירות, לאור העובדה שזוהי חברת הביטוח היחידה שאושרה לפעילות בישראל על ידי רשות שוק ההון והפיקוח על חברות הביטוח – בעשור האחרון.

 

אז קבלו את שתי חברות הביטוח הדיגיטליות שהורשו למכור מוצרי ביטוח בישראל מאז מאי השנה – חברת הביטוח “ליברה”, וחברת הביטוח “WeSure”. השאלה היא רק האם (וכמה) הן יחסכו לכם.

 

חברות ביטוח חדשות אמורות לרענן את השוק
לאחר שבעשור האחרון לא הציע שוק הביטוח בישראל חידושים מסעירים, מוצרים או חברות חדשות – חנכה רשות שוק ההון שתי חברות ביטוח חדשות בישראל, ושתיהן דיגיטליות לחלוטין. מוצרי הביטוח שיוצעו על ידי שתי חברות הביטוח החדשות – ביטוחי רכב, דירה, תאונות אישיות, ביטוח נסיעות, ועוד

 

על חברות ביטוח דיגיטליות ועל היצע הביטוחים שלהן

במהלך שנת 2017 שונו באופן משמעותי הקריטריונים לקבלת רישיון מבטח, ובפרט הופחת באופן דרמאטי ההון המינימאלי הנדרש למבטח, כמו גם קוצרו תהליכי הרישוי. התוצאה – שתי חברות חדשניות ודיגיטליות ממריצות את התחרות בשוק הביטוח, וכפי הניראה, תאפשרנה ביטוחים במחירים מופחתים משמעותית. שתי החברות החדשות, הן חברת הביטוח “ליברה” וחברת “WeSure”, עדיין לא מציעות פוליסות ביטוח למכירה, אולם מפרסומים ראשוניים, נוכל לספר לכם כי אלה הביטוחים הצפויים להיות חלק מן ההיצע העסקי של שתי חברות ביטוח חדשות אלה:

 

 

ליברה

הראשונה מבין השתיים לקבל רישוי למכירת ביטוח, כבר מציעה אתר אינטרנט ובו טופס הרשמה ראשונית שיאפשר לקבל עדכונים למייל אודות פעילות החברה. הביטוחים שחברת ליברה צפויה להציע יהיו: ביטוח דירה וביטוח משכנתא, ביטוח רכב, ביטוח לעסקים קטנים, ביטוח נסיעות וביטוח תאונות אישיות.

 

WeSure

חברת WeSure קיבלה רישיון למכירת ביטוח ביוני השנה (2018), והיא צפויה להתחיל בפעילות עסקית ממש בחודשים הקרובים. בינתיים, לחברה אין אתר אינטרנט אבל כבר עכשיו ידוע ש-WeSure קיבלה רישיון למכירת ביטוחי דירה וביטוחי משכנתא, ביטוחי רכב, וביטוח לעסקים קטנים. היצע הביטוחים של החברה צפוי להתרחב עם תחילת הפעילות.

 

האם נשלם פחות על ביטוח בחברה דיגיטלית?

חברה דיגיטלית, דוגמת שתי חברות הביטוח החדשות בשוק הישראלי, הבנק הדיגיטלי פפר, ואחרות, מציעה שירותים מלאים, כולל שירות לקוחות – ללא סניפים פיזיים או אנשי שירות העוסקים בקבלת קהל. כלל השירותים מוצעים אך ורק במרחב הדיגיטלי, ובכך, עלויות התפעול פחותות והחברה יכולה להציע שירותים בעלויות פחותות לקהל הצרכנים. מנכ”לית חברת הביטוח החדשה “ליברה” מספרת כי תהליך המכירה (המקוון, כמובן) של הביטוח יאפשר התאמה מלאה של סוג הביטוח ללקוח, כולל מתן הנחות על פי מאפייני אישיות וצרכי הביטוח. כך לדוגמה, יתאפשרו הנחות גבוהות על היעדר תביעות, ולא רק למשך שלוש שנים כנהוג כיום בענף. התאמת המחיר תאפשר מחירים מופחתים לנהג אחד, לשעות נהיגה מועטות, ועוד. בסך הכל, ההנחות המוצעות על מוצרי הביטוח בחברה עשויות להגיע עד 50% ממחירי מוצרי הביטוח בחברות אחרות בארץ.

 

 

ההוצאה על ביטוח – הוצאה של אלפי שקלים בשנה

בישראל, גבו חברות הביטוח בשנת 2017 לא פחות מ – 18 מיליוני שקלים בגין תשלומי פרמיה עבור ביטוחי רכב, דירות, ובתי עסק. ההוצאה הממוצעת בגין ביטוחים אלה במשקי הבית בישראל היא בסביבות 1,000 ש”ח בכל חודש – ובחלק מבתי האב, במיוחד אצל בעלי העסקים, מדובר בהוצאה גבוהה יותר. כך, אנחנו מוציאים כ – 12,000 ש”ח בכל שנה, וחיסכון של 40% על עלויות הביטוח, יחזירו לתקציב המשפחתי שלנו כמעט 5,000 ש”ח, בכל שנה. הגברת התחרות, מה שצפוי להתרחש באופן טבעי עם כניסתן של שתי המתחרות החדשות לשוק, צפויה להוזיל את חבילות הביטוח שלנו, גם בחברות הותיקות והמוכרות בשוק הביטוח בישראל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme